Solidt plus hos Dragsbæk
På trods af danskernes faldende forbrug af margarine formåede Dragsbæk at score en ganske pæn overskudsstigning i 2012.
Ifølge Børsen kom Thisted-virksomheden ud af 2012 med en samlet omsætning på 1,145 mia. kr. mod 1,076 mia. kr. året før. Samtidig steg overskuddet før skat med 12, 8 mio. kr. og endte dermed på 35,3 mio. kr.
Produktudvikling i fokus
Ifølge medejer og arbejdende bestyrelsesformand, Mogens Nielsen, er hemmeligheden bag succesen opkøb af konkurrenter, opbygning af en effektiv produktion, øget eksport samt fokus på produktudvikling.
Netop sidstnævnte bliver et hovedfokus i Dragsbæk de kommende år. For tre måneder siden ansatte Dragsbæk Søren Landtved som administrerende direktør, og et af han vigtigste jobs bliver at udvide produktporteføljen, der i dag tæller ca. 500 forskellige produkter og varianter.
- Vi skal gøre mere ved produktudviklingen, og kan vi vise, at det er lønsomt at investere i, så får vi også de nødvendige ressourcer. Vi har ikke midlerne til at lave revolutionerende nye produkter, men sammen med kunderne kan vi udvikle nye produkter og varianter, der skaber værdi for dem og os. Det er dog især vores mærkevarer, vi vil udvikle. Når vi går ind på nye markeder, vil der også være behov for et andet sortiment, siger Søren Landtved til Børsen.